Wednesday 4 July 2007

Musica, maestro!

Igar spelade TV on the Radio och El Perro del Mar pa Apolo, jag var där. El Perro del Mar, som gjorde sina enda spelningar i sommar i Barcelona och Madrid, var ett perfekt öppningsnummer med sin lugna, melodiska musik och mäktiga röst. Jag älskar latarna "Dog" och "Party". Sedan kom Brooklyn-bandet TV on the Radio, mycket bättre live än pa albumet. Speciellt laten Province blev mycket mer levande i verkligheten.

Om en vecka, 13-14 juli, är det dags för Summercase i Barcelona, tva dagars festival. Judith kommer hit fran Wien och Emiel fran Holland. Jag ser fram emot att se The Hours (lyssna pa "Back when you were good"), Bloc Party, Editors, Air, LCD Soundsystem, The Hidden Cameras, Scissor Sisters, Arcade Fire, kanske PJ Harvey etc. Fragan är hur man far tid att springa mellan scenerna.

Om nagon rakar vara pa Roskilde just nu sa GLÖM INTE att ga och lyssna pa The National.

Det är mycket musik nu.

2 comments:

Pippi med Damp said...

��� apolo, Me liike!!
Synd att jag missar Summercase;:( Jag �ker ner 18 juli.. Men i augusti flyttar jag ner f�r gott!! Kanske ses i vimlet!! Hasta Luego!!

Lina B said...

Kul! Vi ses nog. Den här staden är ju mycket mindre än man tror...