Thursday 22 March 2007

Barcelona, posa't fria!

Barcelona har dragit sig tillbaka in i kylan. En morgon vaknade jag och upptackte att jag inte hade nagon rost kvar, att halsen var svullen och att huvudet kandes tjockt. Det blev inte battre nar F papekade att jag "haft konstiga ljud for mig hela natten", nagot jag sjalvklart inte ville kannas vid. Efter ett antal minuter dok dock nagra svaga minnen upp om att jag inte kunnat svalja pa hela natten och darmed antagligen legat och smaskat bredvid honom fran det att jag somnade.

Men det borjar bli battre nu, fast kallt ar det fortfarande (har ni sno hemma?).

Min forsta arbetsdag igar gick bra, har skrivit pa for fyra manader tills vidare, och den 17-18 maj aker jag till fantastiskt vackra San Sebastian (Donostia) i Pais Vasco for att delta vid en konferens. Vilken lycka... Den enda nackdelen ar att kontoret ligger utanfor Barcelona, i Cerdanyola, men om vi lyckas fa tag pa nagon lamplig lokal i Barcelonas nya affarsdistrikt sa blir det flytt!

Idag har jag sprungit omkring hos diverse spanska myndigheter i jakt pa NIE-nummer och ett Numero de Seguridad Social som jag i slutet av dagen upplystes om att jag redan hade. Jag ar inte pa bra humor nu... Efter att ha sett vad som kanns som varje poliskontor i Barcelona, varje metrostation, sa ar jag helt slut.

Ser fram emot de besok som redan ar inbokade, min syster den 19 och Lina/Oriana den 25 april, bland annat eftersom jag tror att jag umgas alldeles for mycket med F. Imorse vaknade vi och sade i mun pa varandra "Jag dromde om dig inatt!". Att hans drom handlade om att jag foljde med honom nar han och alla hans vanner spelade fotboll, medan min handlade om att jag tvingades valja mellan honom och en dvarg (ar det har en skada efter boken Dvargen, mojligtvis?), reflekterar val bara kulturkrocken eller nagot...

Min dator ligger forresten fortfarande i djup koma...

No comments: