Tuesday 20 March 2007

Lo que ha pasado en Barcelona ultimamente:




Som ni sakert alla har markt sa har jag varit ytterst franvarande de senaste dagarna, vilket beror pa nagot som bara kan beskrivas som en smarre katastrof; min dator har tagit sitt sista andetag. Jag hoppas fortfarande pa att han ska ateruppsta, men jag vet inte hur jag ska lyckas ateruppliva honom. Det enda jag ar saker pa ar att han inte langre har nagon energi, bokstavligt talat. Jo... Laddaren ar sonder, eller sa ar det datorn, och det verkar inte helt enkelt att reparera skadan i det har landet. For tillfallet har jag fatt lana Alfredos dator, men det ar en Mac och jag och Mac gar inte sa bra ihop.

De senaste dagarna har varit bra, pa fredagen traffade jag en svensk tjej som bor har i Barcelona. Det var skont att for en gangs skull umgas med nagot annat an personer av det manliga konet. Pa lordagen foljde jag med Francesco till hans hollandska f.d. lagenhetskompis. Det var trevligt; jag tillbringade natten genom att sitta och diskutera Nils Holgersson och Teskedsgumman med sju exalterade hollandare. F forstod inte mycket.

Pa sondagen bjod A med mig till sitt gym. Det liknar inget gym jag tidigare varit pa, mer ett spa. Man tilldelas en handduk sa fort man kommer in genom dorren och kan sedan valja mellan jacuzzi, pool, yoga, gym, power box etc. Jag gjorde bort mig atskilliga ganger, men lyckades fa lite traning till slut. Pa kvallen gick jag och F pa bio, det blev Paris je t'aime, en gang till.

Idag har jag spelat rollen som hemmafru fullt ut. Fixade lunch till F, och dom om min forvaning nar han inte bara at upp sin portion utan darefter ocksa ville ha mer! Jag ar stolt over mig sjalv, tjejen som brukade gora caffe latte i kaffebryggare.

En trevlig nyhet ar att jag kommer att ha den har fantastiska lagenheten helt for mig sjalv om nagon manad. A maste namligen aka tillbaka till Mexiko nagon gang, han vet inte nar an, men det kan bli sa lange som en hel manad. En annan trevlig nyhet ar att jag har takterass. Grillfest, oh yes!

2 comments:

Anonymous said...

när ska jag komma? börjar du jobba imorgon? lycka till, kommer gå fint! hur kommerdu jobba? vanligt mån- fre? måste bestämma ang. besök snart. är lite trött på sverige ;) puss Lisa (tänker på dig)

Lina B said...

Hej alskling! Yes, imorgon borjar det... Men jag far lite sovmorgon, vid elva ska jag traffa min nya chef. Jag vill att du ska komma snart! I april har jag nog tva besok inbokade (min syster och sa funderade val Lina pa att komma da?) sa maj blir nog nastan bast... Dessutom kanske jag ar ensam i lagenheten da, man vet aldrig... Vad sager du om nagon gang i maj? Min lilla lagenhetskompis ar mer an glad att mina vanner kommer (speciellt de kvinnliga), da han sett bilder pa hur underskona ni ar!