Wednesday 28 March 2007

Gabriel, el angel!

Gabriel, en amerikan/katalan som jobbar i samma kontorsbyggnad som jag, ar varldens snallaste. Igar nar jag kom till jobbet pa morgonen var ingen dar, och eftersom jag annu inte har nyckel fick jag snallt satta mig ned och vanta. Fem minuter senare dok Gabriel upp, smapratade lite och slappte in mig. Nagon timme senare fick jag ett meddelande pa min Skype (som vi anvander oss av i byggnaden, antagligen for att slippa obehaget det innebar att ga upp for den lilla, lilla trappan och prata "face to face"), och G fragade om jag ville ha skjuts fran Barcelona till Cerdanyola nasta dag. Sjalvklart ville jag det, tag och buss ar inte nagot jag valjer frivilligt. Fem minuter senare kom ett nytt meddelande. "Bueno..." skrev G, "Jag antar att du har samma problem nu pa eftermiddagen?". Och sa fick jag aven skjuts hem. Vilken gentleman!

Imorgon firar jag min motsvarighet till fredagar; eftersom jag bara jobbar fyra dagar i veckan ar torsdagar numera underbara!

Pa lordag ar jag och Francesco inbjudna pa nagon slags katalansk fest utanfor Barcelona. Min chef ska dit och 30 personer till. Det enda problemet ar att jag an sa lange inte lyckats ordna nagon bil, vilket behovs for att ta sig dit.

Jonas kommer ju hit pa sondag forresten, underbart! Antligen nagon som forstar svenska och vet vad "dance battle" ar!

1 comment:

Anonymous said...

barca låter helt underbart ju! har fått jobb på lindex, riktigt high fashion :) tänkte bara kolla om du springer på stan någon dag och springer förbi en skoaffär eller prada affär, vill du kolla om dom säljer prada gympaskor för tjejer då? jag schteeker ju på ;) puss, saknar dig.