Tuesday 27 March 2007

Snart "la Semana Santa"!

Sitter pa jobbet, men idag liksom igar ar jag min egen chef da Franziska akt till Istanbul for en konferens. Darfor tar jag nu en kort, valfortjant paus och uppdaterar bloggen lite.

Jobbet gar bra, har publicerat min forsta artikel pa hemsidan och sitter nu och jobbar med att informera medlemmar om att deras medlemskap i organisationen behover fornyas. Det ar inte direkt anstrangande. Vi ar ju egentligen bara tva personer som jobbar pa TCI i Barcelona, jag och min chef, men i samma byggnad har ett systerforetag sitt kontor. Vi ater oftast lunch tillsammans, och jag har upptackt hur trevliga alla ar. I lordags blev jag och F inbjudna att ga ut med italienskan som jobbar har, hennes franska pojkvan samt min chef med spansk fastman (glomde nog beratta det forresten, min chef kom hem fran Marrocko och berattade att hon "akte dit med pojkvan med kom hem utan". Vad sager man? Fem sekunder senare tog hon dock upp handen ur fickan och visade forlovningsringen, dvs: ingen pojkvan langre, men en blivande man). Igar at jag lunch med de tre supertrevliga killarna pa kontoret; en mexikan, en fransman fran Paris och en katalan/amerikan. De hade valdigt djupgaende kunskaper i svensk musik ("Ah, conoces I'm from Barcelona?" Si, son de mi ciudad. "Y The Knife?" Si, claro.).

Var pa bio igar, sag "300" med Tom och F. Den var intressant; mycket blod, mycket lanat material fran filmer som Gladiator och Sagan om Ringen och manga storslagna, stereotypa tal och forvrangning av historien.

Snart ar det paskveckan, dvs la Semana Santa. Judith kommer hit och vi ar nagra stycken som funderar pa at vandra i bergen. Alla ar lediga fredag till mandag, som hemma.

No comments: