Monday 12 March 2007

Just a perfect day...

Sedan jag kom till Barcelona har jag hunnit med så mycket att jag knappt minns allt. Efter en heldag med jobbmöte, lunch och middag på fredagen och "El Clásico" kvällen efter kom på söndagen den bästa dagen på länge.

Köpte foccacias, sallad, muffins och kaffe och mötte upp F på Ferran. Sedan tog vi oss förbi alla turistgrupper och in i Ciutadellaparken, där vi letade upp den soligaste bänken och slog oss ned för en picknick. Underbart. Med Ipoden på, en hörlur var och solen som värmde satt vi bara stilla en lång stund och njöt. Tillbringade hela eftermiddagen i parken, promenerade omkring och tittade på alla turister som åkte roddbåt (jag har bestämt mig för att jag inte längre är en av dem, turisterna, faktum är att jag är näst intill katalanska... haha), åt glass med jordgubbar.

Senare på kvällen var det Sushiparty som gällde hos Yoshi från Japan. Supergott, men kanske inte så konstigt med tanke på att han jobbar på restaurant. Det var i alla fall fullt med gäster där; ett helt gäng sydamerikanskor, en engelsman (som förresten hade betalat 400 Euro för att gå in på matchen i lördags, frågan är om det var värt det) och flera andra. Japanen M (jag skulle inte kunna skriva ut hans namn här ens om jag försökte) kan knappt någon castellano men lärde hela gänget att säga "Jag ska döda dig" på japanska. Det här följdes självklart av ett medlockande fniss som varade i säkert fem minuter. En annan japan lyckades istället för att säga "encantado" eller "mucho gusto" (som betyder ungefär "trevligt att träffas") när han presenterade sig säga orden "me encanto", som direkt översatt blir ungefär "jag älskar mig". Det kan man kalla en bra hälsningsfras, om inte annat för att den förhoppningsvis bryter isen...

Idag skiner solen (som vanligt), det är ungefär 20 grader (som vanligt) och snart ska jag ta mig ned till stranden och sätta mig och läsa lite spännande jobblitteratur...

No comments: