Thursday 8 March 2007

Estoy en Barcelona!

Nu är jag här; 20 grader varmt, solsken. Det blir knappt bättre. Mexikanen jag delar lägenheten med är liten och världens snällaste, och har ett enormt sinne för humor. Lägenheten är perfekt, ljus och luftig, och av någon konstig anledning har jag tilldelats det största rummet (det här är vad som kallas ett varmt välkomnande).

För tillfället står balkongdörrarna öppna ut mot gatan nedanför, alldeles intill Portal de l'Angel, och från köksfönstret har man utsikt över Santa Anna-kyrkan vars klocka nyss slog två.

Nu ska jag packa upp mina saker, sedan handla lite och vid fem ska jag träffa Francesco nere vid hans jobb. Ah, me encanta esta ciudad..!

2 comments:

Anonymous said...

så glad för din skull, låter ju toppen!!! när börjar du ta emot besök? puss

Lina B said...

När du vill! Jag saknar dig, kom snart. Puss!