Tuesday 8 May 2007

Än finns det rättvisa i världen.

I lördags tappade jag en foccacia pa mig själv. Mitt pa stranden. Jag sag därefter ut som en nybliven mamma med en bebis som kräkts över hela mig. Men värre ända: Jag hade inte hunnit ta en enda tugga innan olyckan var framme.

I söndags gick min sko sönder halvvägs ner till hamnen. Mitt pa Ramblan. Jag hade precis ignorerat en paflugen utliggare. Skon klängde sig desperat fast vid min fotled i nagot slags fafängt försök att dra till sig ännu mer uppmärksamhet. Tre meter bakom mig hördes ett elakt skratt av uteliggartypen.

Jag kan tänka mig att han sade till sig själv att än finns det rättvisa i världen.

Jag blev tvungen att promenera vidare med EN sko. Och sedan ga in pa ett shoppingcenter med EN sko och köpa TVA nya, fula och billiga skor.

Jag är inte riktigt säker pa vad som haller pa att hända, men jag gillar det inte.

No comments: