Wednesday 2 May 2007

WANTED: Extremt farlig, blond ung kvinna!

Intressant. Jag har personligen blivit utvald till polisen i Cerdanyolas line-up register. Ser jag extremt skyldig ut, bär jag ranarluva och pistol eller vad är det fragan om? Nej... Det räcker med att vara lang och blond. Tydligen är sadana personer en bristvara här (som om vi inte visste det förut), vilket är förklaringen till varför polisen plötsligt stoppade mig pa gatan da jag promenerade till jobbet fran taget imorse. Naturligtvis är det en aning svart att tacka nej när lagens langa arm sträcker sig efter en och drar. Nu maste jag personligen infinna mig pa poliskontoret pa fredag.

Vad gör man nu? Tänk om jag blir kallad till line-up och har extrem otur och konfronteras med ett bittert offer som pekar ut mig bara för att jävlas? Hjälp.

Nej, men det här blir intressant. Det är precis som pa film.

2 comments:

Anonymous said...

haha..jag blev stoppad av samma patrullbil varje dag i en vecka första året i florens. till slut sa jag att jag hade noll lust att bli deras kompisar (läs:dejt) och då lade dem av.men iallfall..är det normalt?

Lina B said...

Haha, antagligen inte! Men man blir ju knappt forvanad langre, det hander sa mycket konstigt... Florens later annars valdigt harligt!